Våren har kikat förbi

IMG_0410[1]

Vilken underbar dag vi har haft idag, inte sant? Strålande solsken, 12 grader varmt och enbart vatten på gatorna som vittnar om snön som smält bort. Gårdagens jobbiga tankar har smält bort tillsammans med snön, väldigt skönt även om jag förstår att även positiviteten ibland vill ta sig en dag ledigt och det kan den faktiskt få göra bara den inställer sig för arbete så fort som möjligt igen.

Idag har jag varit på lediga sidan. Vi gjorde klart våra skoluppgifter inför fredagen redan igår så idag har jag inte ägnat många tankar till plugget inte. Istället spenderade jag morgonen med några goa avsnitt av Hart of Dixie, Gossip Girl och 2 Broke Girls, enbart typiska tjejserier. Efter det drog jag iväg till gymmet för ett överkroppspass som blev riktigt bra, musklerna fick sig ett redigt kok stryk samtidigt som benen mina ömmar starkt från gårdagens benpass. Det hela avslutades med 15 min cykling och sedan mycket stretching (även av benen så jag slipper fortsätta gå som ett kylskåp).

Så allt som allt har det varit en riktigt bra dag som bra blev bättre sen när resultatet från dugga 2 kom ut och jag fick det bekräftat att jag nu har full pott på båda duggorna. Känns så jäkla bra och ännu häftigare känns det när vi endast är 10 st av alla 600 som läser kursen som har fått alla rätt på båda. Man ska väl inte jämföra egentligen men för mig är det som en stor bekräftelse i att jag gjorde helt rätt beslut i höstas när jag bestämde mig för att hoppa av juridiken till förmån för ekonomin, det är helt enkelt här jag ska vara.

Lämna en kommentar